Een serieus model kan niet zonder een goed portfolio, want dit is je visitekaartje. Modellenbureaus gebruiken deze namelijk om je bij klanten aan te prijzen.

Een full-length opname van het lichaam.

Het is handig voor toekomstige klanten om uw lichaamstype en verhoudingen te zien.

Een commerciële opname.

U krijgt waarschijnlijk de kans om te casten voor commercials, daarom is het volkomen logisch om een commerciële momentopname op te nemen in uw modellen-portfolioboek.

Redactionele opname.

De omslag van het Vogue-magazine is waarschijnlijk de grootste droom van elk model. De eerste stap om daar (uiteindelijk) te komen is met een redactionele opname. Dit is je kans om wat creatiever te worden. U kunt potentiële klanten en agenten laten zien dat u kunt bewegen en uzelf kunt uiten in uw foto's.

Zorg voor een gevarieerd portfolio

Om een goed beeld te geven van wat je kunt, is het slim om verschillende type foto's in je portfolio te hebben. Zorg in ieder geval dat je de volgende foto's in je portfolio hebt:

  • close-ups;
  • foto's waar je helemaal op staat;
  • foto’s fashion style;
  • foto’s in badkleding;
  • foto's in studio;
  • foto's op locatie.

1/3 van je model portfolio moet uit zwart-wit foto's bestaan.

Gebruik natuurlijk licht en een neutrale achtergrond.

Draag casual maar nauwsluitende kleding. Iets als een spijkerbroek en een wit t-shirt. Draag misschien een paar hoge hakken in een of twee shots. Vermijd overmatige accessoires.

Gebruik minimaal tot geen make-up.

Yisel -76
Yisel -309
Yisel -21
Translate »
error: Inhoud is beschermd !! Uw IP adres is opgeslagen.